ponedjeljak, 7. svibnja 2012.

Prabakin molitvenik


Molitvenik moje prabake s križićem, jedine je stvari koju sam ponijela iz moje kuće kada sam je morala napustiti zbog ratnih operacija u Lipiku. I to mi je jedino ostalo jer je sve drugo izgorjelo. Molitvenik je star bar stotinu godina, a ukrašen je plišem, sedefom, ornamentom od roga i metalnim okovom. U sredini je bio križ, ali on se izgubio i prije nego sam molitvenik naslijedila. I križ na krunici pripadao je mojoj prabaki, ali nije onaj s molitvenika. 


Dio moje familije stiglo je iz Moravske u Češkoj republici negdje u devetnaestom stoljeću pa tako i roditelji moje prabake - Kansky. Ona se pak rodila u Hrvatskoj 1896. Naravno da su učili govoriti hrvatski, no u kući se govorio češki.Tako je i molitvenik pisan na češkom jeziku. 
Kako to već biva, u molitveniku ima i sličica sa religijskim motivima...
Uz molitvenik kao inspiraciju, izvezla sam jednostavan bookmark sa stihom iz 23. psalma, obrubila ga čipkom i dodala maleni vezeni cvijet s trakicom.



Broj komentara: 9:

  1. prekrasan molitvenik ,dobro da je sačuvan,to je stvarno vrijednost.pozz.

    OdgovoriIzbriši
  2. Prekrasno je da imaš tako lijepu uspomenu na prabaku,a još ti daje inspiraciju za izradu lijepih stvari. Super si napravila bookmark!

    OdgovoriIzbriši
  3. Lijepa prica o sjecanju na tvoju prabaku. Divna stvar za uspomenu. Svidja mi se kako si napravila sama bookmark.

    OdgovoriIzbriši
  4. Jako lijepo i vrijedno zaista,divno da si ga sačuvala,ovaj bookmark tako divno ide zajedno sa molitvenikom:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Vjerujem da je ovaj molitvenik prava dragocjenost za tebe, jer znaš kome je pripadao i tko je listao njegove stranice! Poseban je i po svom specifičnom izgledu, a ti si mu podarila bookmark kakav zaslužuje - vezen, čipkast, nostalgičan! Jako lijepo!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Uvijek si kažem da ću otići tamo gdje mi se prabaka rodila da pronađem točno otkuda su stigli ti moji Česi, a ono nikad vremena... Inače imam porodično stablo u izradi; volim istraživati povijest familije.

      Izbriši
  6. wow! Lijepo je to kad znaš svoje korijene, ali nije lijepo kad moraš napustiti svoj dom. Molitvenik je "strašan" i lijepa i vrijedna uspomena. A bookmark mi je odličan. :))

    OdgovoriIzbriši
  7. Nema težeg nego spakirati se u jedan kofer, koliko stane, i napustiti sve svoje da bi se spasio goli život. A, ti ni to nisi, kako čitam, bila u stanju. Prestrašne su mi te priče. No, svašta čovjek prođe i izdrži, velik je mali čovjek, a oni veliki koji i proizvedu svu tu nesreću budu na kraju uvijek kažnjeni, ali kakve li satisfakcije u svemu. Jednostavno je nema. Sretna sam vidjeti da se ne predaješ, i samo tako dalje!
    Prekrasan je stari molitvenik, vjerujem da ga sebično čuvaš...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma ponijela sam samo dvije vrećice, a molitvenik sam doslovno zgrabila u jurnjavi. Bilo je previše toga što sam htijela spasiti...
      Glavno da smo svi ostali živi... jedino su mi upropastili najljepše godine.

      Izbriši

Uvijek vas je lijepo vidjeti ovdje. Hvala na posjeti i komentarima.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...