četvrtak, 31. siječnja 2013.

Priče o kutijama


U mojoj porodici, a i šire (!!) poznata sam kao 'staretinar'. Oduvijek su me privlačile stare stvari pa sam od teta i strina uvijek iskamčila neku stvarčicu iz prošlosti, a sad mi ih i same poklanjaju. Nemaju naslijednika koji će cijeniti prašnjave stvari, a ja presretna!
Skupljam i odbačene stvari jer od njih uvijek smislim nešto novo, za dom ili vrt.
Limenku na slici gore, donijela mi je mamina prijateljica. Malo sam istraživala po Internetu i pronašla blog o starim limenkama  Čak sam i kontaktirala vlasnika bloga i doznala da ta tvornica bonbona iz Cambrai-a više ne postoji i ako želim prodati mu limenku neka mu svakako javim! Žalim, nije na prodaju.
U ovoj limenki zapravo nisu bili bonboni nego slatka pasta od sladića, ono što se na engleskom naziva 'licorice', slatkiš koji se dobija od biljke iz porodice mahunarki - sladić, slatki korijen (Glycyrrhiza glabra), koji je obično crne boje.


U ovoj oslikanoj limenci čuvam komade čipke, cvjetiće i slične ukrase za moje 'projekte'. Stigla je iz Engleske, a  na pleđini piše: A. S. Wilkin Ltd. Unutra su bili bonboni, a meni je stigla puna stare čipke. Danas pod ovim nazivom radi tvrtka, koja proizvodi marmelade i slične proizvode i ne znam je li to ista, koja je pakirala bonbone u ovakve limenke. 


Ovo je kutije od papira, također iz Engleske. Ne znam što je čuvala, jedino što na njoj piše je da je parfimirana mirisom ljetnih ruža. Možda su bile koverte i papiri za pisma? 


U ovoj su limenki bili keksi. Tvrtka Huntley & Palmer, koja ih je proizvodila ručno, osnovana je 1822. godine, a radila je sve do 1976., kada je manufaktura zamrla. Fascinantan je podatak da je manufaktura proizvodila 400 vrsta keksa! Moja limenka je najvjerojatnije iz 1956. godine. Našla sam čitavu web stranicu posvećenu ovoj firmi i njezinoj povijesti i pronašla slike sličnih kutija u galeriji limenki u koje su pakirali kekse. Motiv se zvao 'workbasket'.


Ovo možda i nije vintage kutije, nego nešto novijeg datuma. Stigla je iz Australije; ručno oslikana i dekorirana. Stavila sam je da posluži kao inspiracija. Lijepa je, zar ne?

Eto, moje vintage kutije, u potrazi za njihovim prorijeklom, ponešto su me i naučile. Nadam se da je i vama bilo zanimljivo. I, posjetite stranice s linkom, nagledati ćete se predivnih limenki!



Broj komentara: 5:

  1. Djelim vašu strast prema limenim, a i prema običnim kutijama. Divan tekst, eto ja nikad nisam obraćala pažnju na poreklo kutija. Čovjek uvek nešto nauči.

    OdgovoriIzbriši
  2. Imaš baš lijepih stvari :) Vjerujem i da su jako vrijedne :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Koje bogatstsvo imaš! :) Baš sam ti zavidna :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Limene kutije su mi slabost,jednostavno ih obožavam i svaka je priča za sebe upravo kao i ove tvoje,predivne su i vrijedne:)

    OdgovoriIzbriši
  5. I ja volim limene kutije, ali nažalost, kod bake ima nekoliko takvih koje su dosta propale, hrđa ih je nagrizla jako, skoro do propadanja. No ove novije kutije čuvam i skupljam ili uvijek rado nešto držim u njima.
    Lijepa ti je kolekcija. :)

    OdgovoriIzbriši

Uvijek vas je lijepo vidjeti ovdje. Hvala na posjeti i komentarima.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...