petak, 3. svibnja 2013.

Svijećnjaci


Nedjelja se bliži, nadam se samo da kiša neće pokvariti događaj. Iako imamo štandove pod krovom baš ne bi bilo lijepo da nas tuče vjetar i šiba kiša. Onda će i posjetitelja biti manje... što se može, vrijeme ne možemo kontrolirati.
Stigla sam napraviti još desetak svijećnjaka, zapravo postolja za lučice. To mi je zgodan dodatak nekom stolu u vrtu.


Radila sam ih u kalupima. tj. malim plastičnim lončićima za cvijeće i malim modlicama za puding. Prije punjenja, treba u njih staviti tanku, prozirnu foliju kako bi odlijev lakše ispao van. Rupe sam zagradila komadom role wc papira, taman je malo šira od lučice.


Odlijevi i posude sušenjem budu glatki pa ih obavezno izgrebem što čavlima što žičanom četkom, da dobijem reljef. Tako se dobije ta starinska struktura. Ovisno o tome kako miješate masu, dobiti ćete i vidljive komade kamenčića, treseta i u mom slučaju, komadiće smrvljenog bijelog cementa (onog što mi se stvrdnuo od vlage). U gornji sam utisnula i nekoliko oblutaka, a dolje puževe kućice.


Kad se još malo stvrdne, pužiće ću oprati žicom. Treba proći najmanje 24 sata dok se posude dovoljno stvrdnu i ne pucaju kad ih počnemo brustiti četkom. Zapravo, pravila nema. Ovisi i o tome je li vam masa bila rijeđa ili tvrđa. Nauči se iskustvom. Planirajte izradu posuda tako da stignete sutradan sve obraditi. Od hipertufe se može napraviti svašta (napravila sam si dvije pojilice za ptice), a radite li veće posude, potrebna je armatura od tanje žice.


Uspjela sam napraviti i jednu kornjaču...

Moj osnovni recept za hipertufu:
1 dio treseta (možete ga prosijati)
1 dio pijeska
1.5 dio bijelog cementa
voda

Ja dodam i malo sipine, ona sadrži kamenčiće.

3 komentara:

  1. Divno! Ovo je me zaintrigiralo jer ne volim PVC tegle, ali ne znam gdje nabaviti treset , može pomoć?
    Ako bude lijepo vrijeme možda navratim na izložbu, gdje se održava?

    OdgovoriIzbriši
  2. Jako mi se sviđaju posebno ovaj sa puževim kućicama..držim fige da prođeš super sutra,vrijeme će vjerujem poslužiti:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Nely; veseli me sajam, a žao mi je što nisam stigla napraviti više posuda. Tu nisam imala gdje kupiti bijeli cement, morala sam po njega u daruvar pa sam izgubila desetak dana rada... Nagodinu ću se na vrijeme pripremiti.

      Izbriši

Uvijek vas je lijepo vidjeti ovdje. Hvala na posjeti i komentarima.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...