ponedjeljak, 2. prosinca 2013.

Nekoliko svijećnjaka, Božićni sajam i porezna...


Ove godine ništa od prodaje na Božićnom sajmu. Prodavati smiju samo registrirane firme, obrti i udruge, koje za to imaju papire. Ne može se u ime udruge prodavati vlastiti proizvod, nego novac mora ići na račun udruge. Tako kaže zakon. Porez se mora plaćati i nemam ništa protiv toga. No, mislim da bi na ovakvim manifestacijama svima trebalo biti omogućeno da sudjelujemo i platimo neki paušalni porez na zaradu. Radovalo to sudjelovanje na sajmu, a najmanji povod tomu nam je bila zarada, koja je doista simbolična. Ne znam kako je kod vas, ali više se ne usudim prodavati ništa ni na 'Omnisartu' ni 'Etsy' jer nemam registriran obrt ni kućnu radinost ni firmu... Sa zaradom kojom mi raspolažemo to je neisplativo. Još mi samo fali nemala kazna iz porezne.
Stvarati ću i dalje jer to je u meni. 

Ljetos kad sam radila križeve od hipertufe, ostajalo bi mi uvijek malo mase pa sam napravila i nekoliko svijećnjaka. Koristila sam plastične lončiće za cvijeće ko modle.


Obojala sam ih bijelom akrilnom bojim i ukrasila decoupage tehnikom. Na nekoliko njih zalijepila sam motive grančica s crvenim bobicama i imele...


...a druga dva izrezala sam motive anđela s decoupage papira... Namjerno sam ih ostavila ovako grube da izgledaju poput kamena.


Dodatak:

Nisam bila lijena pa sam poslala upit direktno na poreznu upravu i dobila vrlo brzo odgovor. Prema njima, svi koji trguju obveznici su plaćanja PDV-a i izdavanja računa (zakon o trgovini). Što se tiče udruga, one mogu prodavati u svoje ime, ako su neprofitne i dohodak ide za unaprađenje njihove djelatnosti. Po tome ispada, baš kao što sam i mislila, da vlastite proizvode ne smijemo prodavati bez obzira jesmo li članovi udruge jer prodajemo za sebe, a ne za udrugu.
Kućna radinost je jedan od načina da hobbysti prodaju vlastite proizvode, ali na malo, uopće se ne isplati jer se moraju plaćati doprinosi.





1 komentar:

  1. jako lijepi svijećnjaci su ispali :D
    A što s etiće sajma nisam nikad još sudjelovala ni prodavala tim putem niti online, kako kome iz kućne radinosti jer sad porezna sve hvata, pa se ne usudim više ni tako, neznam više što smiojem a što ne--

    OdgovoriIzbriši

Uvijek vas je lijepo vidjeti ovdje. Hvala na posjeti i komentarima.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...